Min kammerat og kollega blogger og forfatter, Michael Stallard bare talte på HCI-topmødet. Jeg har kendt Michael i et par år (tjek min podcast med ham her), men dette var første gang vi mødtes ansigt til ansigt, og det var fantastisk at chatte med Michael personligt. Michael's bog, Fired Up af Udbrændt tilbyder en fantastisk kig på hvordan man kan skabe en forbindelse kultur.
En af de sondringer, at Michael foretaget i løbet af sin tale førende med vision betyder, at: folk er motiveret af missionen, forenet af værdier, og stolt af organisationens omdømme. Det er ikke nok for ledere til at have en vision - de har brug for at skabe arbejdspladser, der gør folk stolte af at være en del af organisationen i dag og i fremtiden. Jeg elsker denne definition.
Michael talte også om, hvad det vil sige at være en værdibaseret leder. Nøglen til dette er at hjælpe andre til at opnå deres potentiale. Folk ønsker at føle som om du har fået deres ryg, og at de støttes, og at deres bidrag er vigtigt.
Hvad gør begge disse punkter har til fælles? De har begge stress omsorgsfuld proaktiv serviceorientering som det brændstof, der energizes medarbejdere og teams. Det er den lim, der bringer og binder folk sammen.
Jeg har ofte spekulerede på, om det er på tide at genopfinde faser af teamudvikling (udover Tuckman) til at fange, hvordan vi dyrker binde energi og binde (på en god måde) mennesker sammen. Jeg tror, det ville gøre for en stor innovation - Teams 2,0.
Stor opgave, Michael!